MangaCZ Dnes je 16.7.2018, Registrovat...

20.11.2008 08:00 - Japonsko/Autoři  -  Viki
Máte pocit, že vaše bentó začíná být nudné? Střídat suši, tempuru a terijaki už vás nebaví? Pak je na čase vyzkoušet něco nového – zajímavého, neotřelého a přes svůj japonský původ obdivuhodně blízkého našim českým chutím.

08.02.2007 09:00 - Japonsko/Autoři  -  Andrej Liška
Keďže minule sme sa zaoberali najmä tým, ako štúdio vznikalo, možno nastal čas položi? si ďalšie otázky. Tentoraz Vás teda pozvem nielen k predstavovaniu štyroch pilierov tohto kreatívneho tímu, ale dozviete sa aj, ako vnímajú svoju tvorbu samotné autorky.

28.12.2006 08:00 - Japonsko/Autoři  -  Andrej Liška
Keď sa na konci osemdesiatych rokov objavili prvé mangy pod názvom CLAMP, sotva si niekto mohol pod týmto kurióznym pseudonymom čosi predstavi?. Skrývalo sa pod ním ale shoujo vo svojej najvyššej dokonalosti. Príbehy namiešané z ingrediencií akcie, mytológie a romantiky prekvapili svojou neobyčajnou pravdivos?ou a zároveň výborne skombinovanými prvkami shoujo a shounen mangy. CLAMP sa na rozdiel od mnohých kolegov proste zaškatuľkova? nedal.

24.09.2006 06:10 - Japonsko/Autoři  -  Andrej Liška
Tezukove práce zasiahli tak veľkú čitateľskú obec možno práve preto, že v nich tvorca dokázal obsiahnu? obrovskú oblas? námetov. Pokladnicu príbehov otvoril naozaj dokorán a nechal sa unies? svojou fantáziou, pričom sa nebál vyda? lovi? i do vôd mimo svoju domovinu. Na stránkach jeho komiksov teda mohli dokonca znovu oži? i dôverne známe dobrodružstvá a postavy svetovej literatúry.

31.08.2006 06:06 - Japonsko/Autoři  -  Andrej Liška
Osamu Tezuka sa narodil 3. novembra 1928 v prefektúre Osaka. Od útleho detstva miloval divadlo a vyrástol na muzikáloch s výlučne ženským obsadením. Medzi jeho najväčšie vášne patrilo detailné a až pedantne dokonalé zobrazovanie hmyzu, ktorý ho počas štúdia mimoriadne fascinoval,, a navštevovanie planetária. Prvé komiksy nakreslil už na škole. V roku 1945 začal študova? medicínu. Vo voľnom čase často navštevoval kino a jeho veľkým snom bolo môc? raz v Japonsku produkova? veľkorozpočtové celovečerné kreslené snímky, akými v Spojených štátoch ohromoval neprekonateľný Walt Disney.

12.08.2006 06:05 - Japonsko/Autoři  -  Andrej Liška
Meno Osamu Tezuka počul už určite aspoň raz každý fanúšik mangy a anime na svete a televízny seriál Kimba by mohol by? povedomý minimálne tým starším z vás. V krajine svojho pôvodu je spomínaný tvorca bezpochyby považovaný za najvýznamnejšiu osobnos? sveta čiernobielych obrázkov, nakoľko to bol práve on, kto dal po vojne tomuto umeniu svoj nezameniteľný charakter a koho razenie významne ovplyvnilo všetko, čo sa dialo v budúcnosti. Úplne bez nadsadenia vytvoril nespočetné množstvo diel, ktorými sa viacerí významní tvorcovia japonských komiksov inšpirujú až dodnes.

25.08.2004 06:04 - Japonsko/Autoři  -  belldandy
Filmy Satoši Kona jako kdyby k nám promlouvaly stále v jednom podobném příběhu. Kon s oblibou relativizuje naše vnímání skutečnosti. Podává příběh z pozice svých hrdinů. Ve všech Konových filmech se život mísí se sny, představami a současnost s minulostí.

08.11.2003 06:37 - Japonsko/Autoři  -  Ašitaka
havranPro žádného ostříleného otaku není tajemstvím, že většina anime je komerční bahno točené podle stále stejných schémat za účelem vydělat co nejvíce Yenů. Tuto rutinu občas osvěží nějaká série, která do ní vnese úchylné nápady či neobvyklý pohled na provařená klišé. Najdou se ovšem i šílenci, kteří na tento trh plný nezletilých okatých děvčat a obřích robotů začnou cpát něco naprosto nevídaného – umění.

29.04.2003 06:57 - Japonsko/Autoři  -  Ašitaka
Jak se zdá, tradičnímu dělení mangy na romantiku pro dívky a akci pro chlapce je definitivně odzvoněno. Shoujo manga je plná bytostí s nadlidskými schopnostmi, které se musí navzájem pořádně brutálně zmasakrovat, aby zabránily zániku světa, zatímco stránky shounen magazínů ovládli zamilovaní středoškoláci. V čele stále početnější flotily žánru love shounen, který útočí na křehká srdéčka dospívajících Japonců, je muž jménem Masakazu Katsura.