MangaCZ Dnes je 19.4.2018, Registrovat...

Kanon 2006
16.10.2007 08:00  -  Série/Kanon

Původní Kanon bezesporu patří mezi podařená anime. Je z roku 2002 a byl vytvořen na motivy hentai hry (ta vznikla podle mangy). Na svou dobu měl skvělou animaci a jako předělávka hry byl velice povedený. U fanoušků si vysloužil kritiku především za malý počet dílů, ve kterých jste se dozvěděli o hlavních postavách ze hry jen to nejnutnější, ale velká část příběhů zůstala skrytá. Proto přišel Kanon 2006, aby to napravil.

Animace

Animace v Kanonu je dotažená téměř k dokonalosti. Typické gigantické oči, velká brada s vysoce posazenou pusou, široký obličej, ve větru vlající pestré vlasy a pastelové barvy. To vše v pohybu tvoří mix, na který je radost pohledět. Oproti anime AIR (které je od stejného animátorského studia) se toho bohužel zas tolik nezměnilo, počítačová animace pohybu je dokonalejší, ale jinak je to velice podobné. Dokonce by se dalo říci, že charaktery z AIR a Kanonu jsou z jednoho anime, jak jsou si podobné.

Zvuk a hudba

Po zvukové stránce se toho Kanonu také nedá moc vytknout, seiyú jsou dokonce stejné jako v původním Kanonu (kromě Júičiho), což je opravdu nevídané a fanoušky původního seriálu to jistě potěší. Hlasy postaviček jsou roztomilé a hezky sednou k jednotlivým postavám, brekot sice není úplně dokonalý, ale alespoň ve mně nevzbouzel zlost jako u některých anime. Zvuky v pozadí nejsou moc zastoupeny, ale pokud se do nich zaposloucháte, působí autenticky a neruší. Jediný zvuk, který mi nesedl, bylo mňoukání kočky. Působí divně, až trochu komicky. Hudba je také převzatá z původního seriálu. Někdo namítne, že je to dost laciné a postrádá originalitu, ale říkejte to otaku, takhle je to opravdu lepší ~_^
OP písnička se ale změnila, zda k horšímu, či lepšímu, posuďte sami, každopádně si myslím, že patří mezi ty povedenější. Jednou v seriálu ale zazní její zpomalená verze, což je skutečně utrpení pro uši, protože tím zpomalením ztratí veškerou melodičnost a jde už jen o shluk tonů.

Příběh, charaktery

Příběh je spolu s charaktery postav nejsilnější stránkou tohoto anime. Ve městě, které je velkou část roku pod sněhem, řeší hlavní hrdina Júiči Aizawa vztahy s lidmi (dívkami), jež potkával při svých návštěvách před sedmi lety. Bohužel si na nic z toho nevzpomíná a minulost se mu vybavuje po střípkách. V původním seriálu působil příběh tak trochu jako seznam úkolů – Júiči se setká s dávnou kamarádkou, pomůže vyřešit její problémy, odfajfkuje si ji a jde dál. Autoři chtěli tento přístup změnit a víceméně se jim to povedlo. Hlavní změna je však v rozvedení všech příběhů do detailu, dvojnásobný počet epizod a stejný počet kamarádek někde musí být vidět. Celek působí mnohem komplexnějším dojmem, jednotlivé příběhy se mnohem více prolínají a spolu tvoří srdcervoucí drama, které nenechá vaše oči suché. Přiznám se, že jsem na konci brečel jak malé děcko.
Hlavní hrdina zestárl, posuďte sami...
Osobně se mi nová podoba zamlouvá mnohem víc, k tomu se i dospěleji chová. Dívky kolem Júičiho se chovají přesně tak, jak se dá očekávat od středoškolské romance, nečekejte tudíž nějaké extra propracované charaktery. Každá postavička má svoje stereotypní chování, kterého se drží. Máme tu kluka, který naslouchá a rozumí holkám a je u nich oblíbený, roztomilou holčinu, jednu tichou s mečem, o které nikdo nic neví, a další se záhadnou nemocí. Korunuje to dívka, která je sice dospělejší, ale chová se jako malé dítě. Oproti ostatním anime je Kanon jiný v tom, že postavy na konci série nezůstanou stejné jako na začátku, u každé dojde ke značnému vývoji.
Nedoporučit toto anime by byl hřích, patří ke klenotům seinen anime. Pokud toužíte po opravdovém drama, pak je to dokonalá volba, slzám neujdete ^_^
Ivan Moc (Gr8 Vivec)