Mystické a akční, ale překvapivě dobré -- recenze 3x3 Eyes
26.05.2001 00:49  -  Série/3x3 Eyes

3x3 Eyes je poměrně známá série, a tak jsem se docela těšil až ji budu moci shlédnout i já. Hlavní hrdinkou, jak jsem slyšel, měla být dívka lidem podobné rasy, avšak daleko mocnější. Její pravá povaha i schopnosti se měly projevit vždy, když se jí otevřelo na čele třetí oko. V tu chvíli měla být podle mých informací nejen nesmírně mocná, ale také zlá.

Poté, co jsem viděl první i druhou OAV sérii, musím říct, že mé informace, získané především z internetových stránek nebyly tak docela přesné. Hlavní hrdinka je doopravdy poslední ze sanjiyan [vysl. sandžijan] unkara, tedy dlouhověké slepé vývojové linie tříokých lidí. Když má dvě oči, tak se chová jako normální patnáctileté děvče, které vyrůstalo v Tibetu ^_^, a když má tři oči tak jako třista let stará bytost, jenž považuje lidi přinejlepším za chytřejší krysy. Jenže se nedá říct, že by byla zlá. Jejím přáním je stát se člověkem. To není jen tak z rozmaru, ale má to své důvody, které jsem z anime ne zcela přesně pochopil. V tom jí má pomoci Yakumo, za kterým přiletěla do Tokia. Yakumo je obyčejný středoškolák, nicméně jeho otec byl archeolog, který cosi hledal v Tibetu. Pai (tak oslovují hlavní hrdinku, když má dvě oči) přivezla Yakumovi lebku jeho otce, a také prosbu aby Yakumo pomohl Pai se pomocí Sochy lidství přeměnit v člověka.

Ovšem při jejich setkání dojde k drobnému incidentu a Paiinu hůl si přivlastní bezdomovec. To, že nešlo o obyčejnou hůl, zjistil sice brzy, ale to zjištění mu už nijak nemohlo pomoci. Pár sekund poté byl totiž mrtvý. Hůl je podle tradice budhistických mnichů ^_^ dutá a při otevření z ní vyletěla poměrně velká obluda s ještě většími drápy a značnou zuřivostí. Bůhvíproč letěla přes půl Tokia, aby mohla zaútočit na Pai (ačkoliv jindy ji poslouchá jako beránek). V Yakumovi se projevily jakési galantní pudy a jal se Pai bránit. Netrvalo ani tři sekundy a obludka z něj udělala klienta místního krematoria. Koneckonců Yakumo byl obyčejný student, který nikdy ani nezavadil o bojové umění. Ale vzhledem k tomu, že jsem si toto jméno zapamatoval, jste jistě uhádli, že to tak neskončilo. Sanjiyan má totiž moc sloučit lidskou duši se svojí, a přesně to s Yakumovou duší, než stihla utéci, udělala. Tudíž dokud Sanjiyan nezemře, bude žít i Yakumo, ovšem jeho život není tak zcela jeho, patří Sanjiyan. V okamžiku, kdy se ze Sanjiyan stane obyčejný člověk, dostane se Yakumova duše zpět do jeho těla.

Je docela pěkné, jak je Yakumo neschopný v boji s všemi těmi démony a lidmi, které potkávají, a kterak s nimi Pai jako Sanjiyan zametá. Měl bych k tomu jen malou výtku: občas se mi zdá, že z Yakuma vyteče pět hektolitrů krve, což je divné, když uvážíme zásobu krve v lidských cévách a orgánech. Nicméně je docela neotřelé, když hrdinové běží po schodech a těsně před tím, než Yakumo stihne zabočit za roh, ho nepřátelé provrtají kulkami (bylo to jen o kousek!). On jim pak spadne k nohám a ti chudáci záporaci prožijí šok, když se s dvaceti průstřely hrudníku zvedne.

Avšak dosti prozrazování příběhu, raději se na něj podívejte sami. Myslím, že za to stojí, je dynamický, sice taková obyčejná shounen, ale velice hezky zpracovaná a najdou se v ní i některé neobvyklé nápady. První OAV série se mi líbila opravdu hodně, ta druhá byla už slabší. Kresba je slušná a navíc jde o styl, který se mi líbí. Konečně, podívejte se na obrázky. Animace je dobrá, taková jakou byste od OAV očekávali, možná ještě nepatrně lepší. Hudba není příliš výrazná, nicméně občas některé momenty hezky dokresluje. Ale spíš průměr. Navzdory tomu, že Yakuma v každé epizodě několikrát "zabijí", a vždy teče dost krve, nevyžívají se autoři v hrůzných momentech, a tak se nemusíte obávat, ani když máte slabší žaludek. Naopak, myslím, že četnost násilí i jeho vyjádření celkem sedí k tomuto druhu příběhu a nejsou nijak přehnané.

V první sérii je velice dobrý design postav, Yakumo jako normální japonský středoškolák, který se stal shodou náhod nesmrtelným, je uvěřitelný a člověk se do něj snadno vcítí. Ovšem, z čeho nejvíc 3x3 Eyes čerpají, je kontrast mezi naivní Pai a 300 let starou a zkušenou Sanjiyan. Vůbec celá postava Sanjiyan je povedená. Reáliemi jsou Tokio a Hongkong, a jak vám Watashi Riko potvrdí, magické souboje na, nebo uvnitř mrakodrapů mají cosi do sebe. Druhá série je podle mne o dost horší a není to jen tím, že se odehrává v Tibetu. Jednak se zde najde několik věcí, které si protiřečí s první sérií, jednak je tu spousta pseudofilosofických proslovů postav, které se svojí hloubkou a hysterickým přednesem hodí spíše do hloupější mahou shoujo. Navíc se tu příliš neprojevuje Sanjiyan, takže ten nejnosnější prvek první série se nemůže příliš projevit. Další nezvládnutou věcí je zde postava amerického zlatokopa McDonalda, která se mi prostě nezdála koherentní s příběhem.

Mohu říci, že mne anime velmi nalákalo na mangu, protože spousta věcí zůstává nevysvětlených (ie. zdají se býti logickými chybami, nebo některé náznaky příběhů nejsou dopovězeny). Hlavním příčinou však je, že Pai, jako Sanjiyan s třemi očima a roztomilým úsměvem masového vraha, a Yakumo, nesměle volající "Neviděl tady někde někdo moji ruku?", mne prostě okouzlili.