X TV
26.10.2004 06:32  -  Série/X

Kamui Co když uděláte osudovou chybu, ale jste pro společnost příliš důležití, než abyste za ni mohli zaplatit? Ano, pak existuje člověk se zvláštním posláním, kagenie, který ponese trest místo vás. I kdyby tím trestem měla být smrt. A Kamui se musel dívat, jak jeho vlastní matka umírá v plamenech, aby splatila za hříchy, jichž se její syn, jakožto klíč k budoucnosti Země, dopustí. Musel dívat, nic nechápal a nic nemohl udělat...

Země úpí pod jhem lidstva, den rozhodnutí, den apokalypsy se blíží... Je v moci Draků Země změnit světový řád, zprovodit lidstvo i většinu života do propasti zapomnění, dát Zemi novou šanci. Je v moci Draků Nebes udržet peče? chránící současný řád neporušenou, ponechat lidstvu jeho chyby, ale také jeho sny a touhy, dát mu ještě jednu šanci. apokalypsa A je v moci Kamuiho rozhodnout, která ze dvou budoucností se uskuteční. I když vlastně - budoucnost je už dávno určena a nezáleží na tom, co by si kdo mohl přát...
Co uděláte, když každý váš krok vede do záhuby? Kterou cestu vyberete, když každá z nich znamená utrpení a smrt? Jak odpovíte na otázku, která nemá odpověď, když na tom záleží něčí život? Jak se smíříte s vlastní výlučností, která vás spolehlivě vydělila ze společnosti? Jak vůbec dokážete žít, když víte naprosto přesně, co se má stát? Jak dokážete přežít, když jste svědky událostí, se kterými z duše nesouhlasíte, ale nemůžete udělat vůbec, vůbec nic, abyste je změnili? Jak zvítězíte v boji, v němž byla rozhodnuta vaše porážka? Nezáviděníhodné je předurčení hrdinů seriálu X TV. Každému z nich určila sudba roli v dramatu o budoucnosti Země, každému z nich pro ni přidělila zvláštní schopnosti a od každého z nich si za to nechala krutě zaplatit. Hinoto Zdánlivě pomalu a poklidně, přitom však neúprosně a neústupně plyne řeka času a otáčí se kolo osudu. Nikdo se vás neptá, jestli se vám vaše role líbí, nikoho nezajímá, kolik sil vás stojí stát se vztyčenou hlavou a bojovat předem prohranou bitvu. Nebo snad přece jen...?
Pět let po temném filmu X/1999 se studio CLAMP vrátilo ke slavnému námětu a předělalo ho do podoby televizního seriálu. Některým film možná připadal příliš zhuštěný a rychlý, jiným naopak seriál příliš rozvláčný a roztažený. Byl–li však film téměř legendou, pak seriál je rozhodně jejím víc než důstojným následovníkem. Scénář na jedničku, o to víc, že jde vlastně „jen“ o nové zpracování již známé látky (dokonce třetí, protože na stejný námět byla vytvořena i rozsáhlá manga), hudba bezkonkurenčně na jedničku s hvězdičkou („Osud“ a „Draci Země“ jsou nezapomenutelné), kresba clampovská, známka podle vkusu (oči by mohly být trošku menší). Kotori a Kakyou Když mi kanou slzy po tváři, zjevně se tvůrcům zase jednou něco povedlo. Nemusí to tak připadat každému, nejsme (naštěstí) všichni stejní, ale stýská–li se vám po poklidném tempu vyprávění, kde atmosféru nebuduje dnes tak rozšířená zběsilost za každou cenu, ale naopak pomalý sled téměř snových sekvencí, jen občas vystřídaný rychlou akcí, která je o to účinější, je X TV právě pro vás.