MangaCZ Dnes je 18.6.2018, Registrovat...

Tales of Eternia
08.07.2004 07:23  -  Série/Tales of Eternia

Každý fanoušek anime se jistě někdy setkal s různými hrami, které tento žánr velmi připomínají. Producenti se totiž málokdy smíří s pouhým ziskem z prodeje práv a kromě známých postaviček, hraček, triček a kdo ví čeho všeho, využívají jeho oblíbenost ještě i jinak. Her, které vznikly na motivy úspěšných titulů, je nespočetně mnoho... Stačí si nějaký představit a téměř určitě najdete hru, která je jím inspirována.

Některé hry se naopak staly natolik populárními, že inspirovaly vytvoření zvláštního anime či mangy. Snad nejznámější je Final Fantasy. Na její motivy byl vytvořen film Final Fantasy: The spirit within (víceméně inspirovaný sedmou částí) nebo anime série Final Fantasy Unlimited, která je inspirována Final Fantasy obecně. Ovšem kromě těchto skvělých her od firmy Squaresoft se stala velmi oblíbenou ještě jedna řada. Její poznávací znamení je název začínající vždy Tales of... A podle Tales of Destiny II je natočeno právě Tales of Eternia.
Asi všichni, kdo viděli Final Fantasy Unlimited, mi potvrdí, že může uspokojit jedině hardcore fanouška této série. Tales of Eternia je naštěstí o něco lepší. Pro normálního otaku asi nebude nic moc, protože opravdu hodně čerpá ze hry, a neznalým možná bude připadat divná nebo směšná, ale ti, kdo si Tales of... sérii oblíbili, si tenhle kousek dozajista vychutnají.
Příběh začíná v zemi, kde na obloze můžete spatřit úplně jiný svět. Naši hrdinové zjistí, že do sebe mají tyto světy v blízké budoucnosti narazit. A tak se vydávají na cestu, na které se snaží získávat sílu různých duchů, která by jim měla pomoci tuto katastrofu odvrátit.
Zpočátku je příběh velmi pozvolný, vlastně se nic neděje a jen velmi pomalu se odhalují různé indicie, které si ale člověk většinou uvědomí až zpětně. Je pravdou, že první polovina seriálu by se dala bez váhání přirovnat k první polovině Kanonu, tedy nic neříkající svým způsobem prázdné díly, atmosférou vůbec nepřipomínající polovinu druhou. To ovšem netrvá dlouho a nastává celkem radikální zvrat, který asi vytušíte, ale rozhodně ho nebudete čekat v takovém rozsahu. Druhá část příběhu je značně lepší a konečně si vychutnáte velmi kvalitní příběh. Bohužel nabrané tempo kvality se ke konci mírně zpomaluje a závěr mohl být jistě vymyšlený lépe, ale i tak je celkem pěkný.
Tato série jako by z oka vypadla hře, kterou se inspiruje. I bez znalosti originálu musí být každému, kdo si nějaké japonské RPG odehrál, jasné, odkud anime čerpá. Setkáte se s prohlášeními typu “tohle je ohnivé monstrum, takže můj útok na něj nezabírá“, útoky hrdinů jsou doprovázeny důvěrně známými výkřiky a nechybí ani velmi často používané vyvolávání pomocníků. Nezasvěcenému budou právě tyto aspekty nejspíše připadat přinejmenším zvláštní. Co si na Tales of Eternia opravdu cením, je atmosféra. Nikdy bych si nepomyslel, že někdo dokáže převést atmosféru hry i do anime, ale tvůrcům se to zde velice slušně povedlo.
Takže na co se můžete těšit? Kromě spousty celkem slušných akčních scén nechybí napětí, romantika, hrdinství a další klasické přísady fantasy koření. V první polovině je to navíc spousta rabukome humoru a troška fanservisu. Dobrý příběh doplňuje slušný hudební doprovod a velmi dobrá úroveň zpracování animace. To je ostatně patrné již z openingu. Charaktery postav jsou mixem mezi rabukome a fantasy, takže vedle klasicky zakomplexované zamilované dívky, která neví, jak se má ke svému citu zachovat, vystupuje postava jako střižená na míru mstivému černokněžníkovi či klasický kladný fantasy hrdina.
Tales of Eternia rozhodně nebude pro každého. Troufám si tvrdit, že většina otaku by jej celkem rychle zavrhla jako ztrátu času a vůbec celkem divnou záležitost. Tohle anime si určitě vychutnají hráči japonských RPG a fanoušci fantasy vůbec. Rozhodně se nedá říci, že by bylo špatné. Naopak, animace a příběh ho umís?ují do té lepší poloviny.