What's up, bub?
15.02.2004 06:48  -  Série/Snikt!

K tomuhle komiksu jsem se dostal přes Blame! od kreslíře Tsutomu Nihei. Prohlížel jsem si stránky s manga tématikou a narazil jsem na pár obrázků od jmenovaného malíře, jenže na nich byl zobrazený můj oblíbený hrdina – Logan alias Wolverine. Mám rád příběhy malého Kanaďana s adamantiovými drápy prosáklého kouřem z doutníků, a tak jsem začal slídit, o co jde. A našel jsem Snikt! – mistrovské dílo současného comicsu.

Příběh se podle Niheiova stylu odehrává v budoucnosti. A jak je již u Tsutomu Niheie zvykem, není tato budoucnost nijak optimistická. Na začátku všeho byla snaha vědců o stvoření viru požírače – chtěli se zbavit odpadu, který pomalu pohlcoval planetu, a nikdo si nechtěl špinit ruce. Tak vědci zapojili své chutné mozky a vymysleli evoluční virus. Jak už to ale bývá, něco se vymklo kontrole a virus získal jistou (ďábelskou) inteligenci. A jak je řečeno v comicsu ...když získal mysl, chtěl i tělo... vrhnul se na nejjednodušší zdroj bílkovin – na lidi. Příběh líčí události jedenáct let po tomhle incidentu. Na zemi zůstala poslední výspa lidské civilizace, která se za pomoci robota s kanónem na ruce jakž takž brání. Jenomže jich je už málo a útoky Mandátů (biologicko-mechanické entity zmutované virem) sílí. Tak se jejich vůdkyně pokusí Logana transportovat do jejich času, protože jedině Wolverinovými drápy se dají zničit Orb Cores pohánějící Mandáty.
Zpracováním silně připomíná i nepřipomíná Blame! Tsutomu Nihei se na Wolverine: Snikt! opravdu vytáhnul a spojení ruční tušové kresby a počítačového kolorování vyšlo na jedničku s hvězdičkou. Je vidět, že se Nihei od Blame! vypracoval, zvláš? na zobrazení scén v pohybu, a ukázal, že umí i nekonečné pláně a volné prostory vůbec. Snikt! se zpracováním trochu od Blame! liší, je to hlavně masivním využitím barvy (není to tak detailní), ale při čtení mi to nijak nevadilo. Niheiův styl se třeba nemusí líbit každému (zaplnění dvou stránek výbuchy a troskami), ale já ho vzal jako příjemnou změnu od přepočítaného stylu v amerických comicsech (pokud jsem se někoho dotknul, tak se omlouvám).
Snikt! bych rozhodně doporučil každému fandovi mangy a dvakrát každému fanouškovi Wolverina. Uvidí svého hrdinu taky v trochu jiném světle, když zrovna nenakopává ři? Magnetovi nebo Hulkovi.