MangaCZ Dnes je 21.8.2017, Registrovat...

Novinky v manze & anime
19.01.2004 06:00  -  Série/Novinky v manze a anime

Následujícím článkem se pokusíme zahájit sérii příspěvků, ve kterých se vám různí lidé budou snažit v krátkosti zprostředkovat své dojmy z různých, pokud možno co nejčerstvějších titulů. Tyto odstavečky si nemohou činit nárok na úplnost nebo objektivnost, vznikají po shlédnutí několika málo dílů či kapitol – berte je proto tak, jak jsou: Jako náš malý příspěvek, který vám může pomoci se zorientovat v obrovském množství vycházejícího anime a mangy.

Vyšlo mnou dlouho očekáváné pokračování Comic Party - první z dvoudílného OAV Comic Party Revolution - a bohužel, musím ohlásit zklamání téměř na všech frontách: Design postav je jiný (a rozhodně horší), než býval, příběh nijak na původní sérii nenavazuje a skládá se vlastně jen ze série více či méně vtipných scének, míra zábavnosti značně proměnlivá. Celé OAV tak působí dojmem divadelní děkovačky; každá z postav z původního anime se obrazem alespoň mihne, v řadě případů nicméně zůstane skutečně jen u mihnutí. Dovoluji si spíše nedoporučit - fanoušci původní série se na CP:R podívají i tak a lidem, kterým Comic Party utekla (milovníci rabukome: Sežeňte si ji, vážně stojí za tu námahu!), toto OAV vzhledem k mohutnému množství referencí a interních vtípků nejspíš nic neřekne. Abych ale nebyl jenom za pesimistu – některé vtipy tu jsou opravdu, opravdu vydařené. ;)
Uvádět Mermaid Melody: Pichi Pichi Pitch mezi novými anime je asi trochu zavádějící, vzhledem k tomu, že na TV Tokyo už běží skoro rok - fansub je ale stěží v první čtvrtině, tak se mi to snad může počítat. MM:PPP je vzdor svému prapodivnému jménu počestné mahou shoujo s nevelkým rozpočtem (velelaciná animace o tom nikoho pochybovat nenechá). Pokud vás tahle informace neodradí, nebo dokonce patříte k fanouškům tohoto specifického subžánru, tak se můžete těšit na dobrodružství trojice mořských panen - princezen, které se při soubojích se svými nepříliš hrůzostrašnými protivníky z řad vodních démonů mění v plně kvalifikované japonské "aidoru" a nepřátele drtí magickou silou pop-music. I přes zdánlivě uhozenou premisu je ale seriál poměrně zábavný a ku svému prospěchu se nebere příliš vážně. Jestli s mahou shoujo teprve začínáte, poohlédněte se spíš po kvalitnějších kouscích typu Card Captor Sakura, pokud jste ale svolní shlédnout j-popem kořeněný remake Sailor Moonu s mořskou tématikou, pravděpodobně nebudete zklamáni. Vhodné zejména pro začínající japonštináře, dialogy tu jsou povětšinou jednoduché a skutečně dobře srozumitelné.
Co se týče prvního dílu OAV Eiken, napadá mě jediné slovo: ňadra. Jsou tam všude. Jsou olbřímí. Představte si největší ňadra, jaká jste kdy viděli. Zvětšete je čtyřnásobně. Umocněte. Dofoukněte. V Eikenu uvidíte větší. A taky kalhotky, spoustu. A ňadra. A tobogán s tekutým jogurtem (ňadra přiložena). Co se děje v tomhle kulturním výdobytku jiného, tak úplně přesně nevím, ale myslím, že to není důležité, hlavní tam jsou ňadra. Ňadra poskakující. Vzdouvající se ňadra. Ňadra povlávající ve větru! Celé to má být nejspíš veselé, a skutečně jsem se za těch dvacet minut asi čyřikrát pousmál. Třeba při bungee jumpingu ňadry napřed. Pro příště tenhle typ seriálů přenechám raději našim kolegům z Ecchi sensei, ti snad budou dost profesionálně na výši, aby tento ňaderný příval nezaujatě posoudili, já osobně vyděšeně prchám. Ňadra všech zemí, spojte se!
Lišák
Neobvyklé prostředí katolické dívčí školy je hlavním trademarkem nového seriálu Maria-sama ga miteru (Panna Maria tě ochraňuje). Podle prvního dílu a na internetu dostupných informací půjde o náladovou záležitost ukazující krásný idealizovaný svět z pohledu od školních lavic. Nevraživost a nenávist mezi spolužačkami, sociální rozdíly, neopětovaná láska, drogy, sobectví, neschopnost dosáhnout změny - nic z jmenovaného (které utváří melodramatický náboj klasického anime Oniisama E, jehož prostředím i tématem je rovněž dívčí střední škola) by se zde nemělo objevit, nebo? se zde nabízí lehká črta naivního světa, v němž jsou všichni lidé ušlechtilí. Nejdůležitější v tomhle anime bude atmosféra, kterou utváří nádherná kresba využívající hlavně jasných barev. Design postav je podobný Fruits Basket (character designer je ovšem jiný). Animace si až příliš často pomáhá statickými obrázky, nicméně v okamžiku, kdy už není zbytí, přece jen dojde k docela slušnému výkonu animátorů (narozdíl třeba od loňského Tenshi na Konamaiki, kde i bitky a pranice jsou řešeny posunem layerů). Křes?anství se projevuje jen jako voňavka, dodává exotické aroma, ale samotnou japonskou esenci nemění. Takže i když máte averzi k mariánskému kultu, může se vám tohle anime líbit, pokud ale pro vás musí mít anime "děj", tak se mu raději vyhněte. Plánováno je 26 epizod.
Hitsuji no Uta (Sheep's Song) rozhodně není žádná žhavá novinka, nicméně vydání DVD s posledním čtvrtým dílem se chystá až na 25. února, takže možná není úplně zcestné se o tomto titulu zmínit. Hitsuji no Uta je ve své podstatě stylové drama, které se snaží vyhnout komerční jednostejnosti hlavního proudu anime. Rozhodně vás do očí udeří časté přechody mezi barevným a černobílým obrazem a zajímavá práce se střihem. Jednotlivé záběry se nejen rychle střídají, ale také často opakují. Zápletka shrnuta v několika větách příliš originální není, ale poskytuje dostatek prostoru pro různé hrátky s obrazem a vytvoření spousty emocionálně vypjatých scén. Hlavní hrdina Kazuna je upír, avšak narozdíl od těch hororových nemá žádnou zvláštní schopnost, jenom se u něj začíná projevovat genetická mentální vada – dostává záchvaty s nepřekonatelnou touhou po krvi. Po nečekaném setkání se svojí sestrou Chizunou, kterou neviděl od svých tří let a u níž se tato choroba projevuje už od dětství, se k ní Kazuna přestěhuje. Pak si víceméně jeden druhému pláčou na rameni, jak se se svým dědictvím neumějí vyrovnat (tlačí je i časový limit - nikdo s touhle chorobou nežije moc dlouho). Vztah mezi nimi je ale dost zvláštní a chvílemi do něj scénárista zcela nepokrytě vmíchává i incestní podtón. Pokud se s tím smíříte a navíc se rádi podívate na anime mírně vybočující z řady, pak lze Hitsuji no Uta jen doporučit.
shinji
Seriál Maujin Wakusei Survive (Uninhabited Planet Survive) se již nějakou dobu vysílá, ale až nedávno se dočkal anglického překladu. Obsah vcelku odpovídá názvu – sedm dětí uvízne po nehodě během školního výletu na Jupiter na neznámé neobydlené planetě, kde musejí nějak přežít, než je někdo zachrání (pokud vůbec). Skupina má celkem předvídatelné složení – obsahuje nafoukaného snoba, technicky založeného klučinu s brýlemi i tichého spolužáka, kterému skryté schopnosti doslova koukají z očí. Pokud máte pocit, že je to seriál spíš pro mladší diváky, nemýlíte se – postavy nezapomenou vždy předem upozornit, co se stane, a vysvětlit, proč se to či ono stalo. A to jsem ještě nezmínil přítomnost růžového robo-králíčka, který "roztomile" žvatlá... Nezdá se, že by seriál skrýval nějakou záludnost, takže pokud jste příznivci klasických dobrodružných příběhů party malých "Robinsonů" v anime podání, bude se vám UPS pravděpodobně líbit.
Roger