MangaCZ Dnes je 22.4.2018, Registrovat...

Čáry máry fuk

Mahó Tsukai ni Taisetsuna KotoZatímco si většina z vás nedávno skončené prázdniny užívala sledováním anime, válením se nebo jinou příjemnou činností, sedmnáctiletá Kikuchi Yume studovala; budoucí mágové totiž studují a skládají zkoušky právě o prázdninách, na kouzelnické akademii v Tokyu.

A právě v tomto velkoměstě svou hrdinku s neposedným pramenem vlasů na hlavě zastihujeme a jsme svědky toho, jak obtížná pro tuto laskavou dívčinu z venkova, vytrvale se po celý seriál oslovující „watasu“(nářečí), návštěva velkoměsta je. Jako na zavolanou se objeví mladík, který Yume zachrání a který zároveň vyjevením neradostné události z mládí poskytne jednu ze zápletek a naznačí, jakým způsobem Mahó Tsukai ni Taisetsuna Kotoje tento dvanáctidílný seriál postaven: spíše než o ucelené vyprávění jde o soubor příhod, kdy Yume v rámci studia na kouzelnické akademii pomáhá různým lidem od jejich bolístek, jak jinak než magií. MtnTK je plný motivů, které byste od příběhu pro dospívající dívky očekávali: láska, tajemství Yumeina učitele, uvědomování si smyslu svých činů, konflikt stejně staré spolužačky s autoritami,…to vše ve velmi pomalém tempu, tak pomalém, že budete mít místy pocit, že se vlastně vůbec nic neděje, obalené krásnou kresbou a příjemnou hudbou, které vévodí povedený opening. Povedený dabing pak kvalitu technického provedení jen podtrhuje, obzvláště v hlase Yume je po celou dobu cítit naivní dívenka.
Mahó Tsukai ni Taisetsuna KotoCo ale činí sledování této série nevšedním zážitkem je, jste-li s tvůrci naladěni na stejnou vlnu, jeho zasněná, poetická atmosféra, kterou umocňují emocionálně vypjaté scény, které lidem, jimž se tento styl vypravování nelíbí, budou připadat hloupé (ono ohnout Tokijskou věž jen proto, že je dotyčná zamilovaná a chce to dokázat, opravdu zní trochu divně). Takto vypjaté scény jsou právě prvky, kterých se místy nedostává manze, jak jsem ze zasvěcených zdrojů slyšel, a která z tohoto důvodu ani zdaleka nedosahuje kvalit anime (podotýkám, že jde o manga vzniklou až po seriálu). Celkově poklidnou až nostalgickou atmosférou se dle mého soudu nejvíce blíží seriálům jako Figure 17 nebo Haibane Renmei. Podobně jako v posledním jmenovaném se ani zde v průběhu celých dvanácti epizod nedozvíme nic významného o zdánlivě důležitých věcech jako o často zmiňované matce hlavní hrdinky, stejně jako nám není umožněno nějak hlouběji nahlédnout do fungování čarodějnické komunity.
Mahó Tsukai ni Taisetsuna KotoTakže jak to shrnout? Příznivci zběsilé akce, yaoi, saikanovského fan-abusu nebo ecchi komedií si na své sice nepřijdou, ale ostatním bych „Důležité věci pro čaroděje“ doporučoval alespoň zkusit a kdoví? Nenamlouvám si, že těch, které toto dílko zaujme, bude nějak ohromující počet, ale třeba zasněná atmosféra pohltí i vás a královsky se pobavíte.