MangaCZ Dnes je 19.7.2018, Registrovat...

Recenze Perfect Blue
11.04.2001 18:41  -  Série/Perfect Blue

Chaos. Tohle je správné slovo pro popsání děje a kompozice tohoto filmu. Perfect Blue je šílenou směsí zmatených zážitků, představ, sestříhaných scén filmu ve filmu a těžkou paranoiou. Směsí tak pečlivě namixovanou, že až odejdete od obrazovky, budete se muset podívat do dokladů, abyste se ujistili, kdo vlastně jste.

Úvod do děje

Seznámíme se s Mimou, zpěvačkou nadějného, leč prozatím spíše průměrného, dívčího popového tria Cham. Mima je sice celkem talentovaná zpěvačka, ale jak si sama přiznává, nechce jednou skončit jako "bývalá popová hvězda". Proto se rozhodla pro slibnou dráhu herečky. Hned v úvodu filmu sledujeme její poslední vystoupení s triem, rvačku mezi fanoušky a její dojemnou píseň na rozloučenou. Mima zpěvačka se vytrácí, nastupuje herečka Mima - dívka s velkými ambicemi. A neměla to dělat! Někteří (speciálně jeden s těžkými psychopatickými sklony) skalní fanoušci se totiž "staré Mimy" nehodlají jen tak lehce vzdát - i za cenu ublížení nové Mimě. Už první scény v thrilleru, ve kterém dostala svou první roli, odstartovaly sled děsivých zážitků. Fax se slovem "ZRÁDCE", divný telefonát, dopis s výbušninou... první mrtvola - tohle se mi nejeví jako zrovna ideální rozjezd kariéry. No, Mimě ostatně taky ne. Když se na Internetu objeví stránka nazvaná Mima's Room, ve které je s děsivou přesností popisován každý její krok, pomalu začíná propadat paranoie. Mima je stále úspěšnější, dostává nové scény ve stále napínavějším filmu "Double Bind" (který mimochodem skvěle doplňuje dramatické události okolo Mimy), děj nabírá grády a vy si začínáte nervózně hryzat nehty. Mrtvol přibývá, Miminy nervy jsou nadranc a dokonce ani vy už nevíte, kdo je kdo a kdo spáchal kterou vraždu. A to je jen začátek...

Postavy

Hlavní postavou je Mima, bývalá zpěvačka a začínající herečka. Přestala zpívat, věnuje se naplno filmování a navíc pózuje nahá pro pánský časopis. No nezabili byste ji? Někdo z jejího okolí asi ano. Pak tu máme Mimaniaka, Mimina skalního fanouška. Tenhle příšerný tvor pracuje v Mimině ochrance a svůj idol bezmezně miluje, vytvořil dokonce stránku Mima's Room, kde ventiluje svou posedlost. Problém je v tom, že Mimaniac zbožňuje ZPĚVAČKU Mimu a aby ji ochránil, udělá cokoliv... zvláš?, když ho v tom někdo podpoří. Rumi je Mimina manažerka, která je další z těch, co nesou změnu její chráněnky tak těžce. Dle mého soudu v ní vidí svou vysněnou a zmařenou kariéru zpěvačky. Pokud vidí, že Mima udělá něco, co by zpěvačka Mima neudělala, pláče. Přesto ji podporuje - alespoň to tak vypadá - ale zdání může klamat, ne? Falešná Mima vypadá jako Mima, září a vznáší se, oblečená ve stylu bývalé Mimy. Nejprve ji Mima považuje za halucinaci, pak... ale ne, neřeknu. ^__^

Provedení

Opět totální dezorientace diváka. Scény jsou na sebe naskládané v geniální skládačce, k níž potřebujete i ten poslední dílek, aby vám všechny ostatní teprve zapadly do kompletního obrazu reality. Různé vjemy a důležité detaily ukryté ve zdánlivě nedůležité scéně útočí na vaše zmatené vědomí s kadencí samopalu, drženého v rukou zuřivého rákosníka ve vietnamské džungli.

Kresba je velice hezká, hudba... tam byla taky hudba? Uhm, promiňte, to bude těmi léky proti schizofrenii a depresím, které teď beru ^__^. Tedy hudba je taky fajn. Příběh je dost originální a napínavý. Osobně vyzvu na rituální souboj každého, kdo si dovolí o ději prohlásit něco jiného.

Závěr

Útok na zdravou mysl diváka, podaný pod až dosud nevinným slůvkem psychothriller. Slibuji vám, že dosud jste něco takového neviděli. Pokud se nesetkáme v psychiatrické léčebně, dáte mi za pravdu... a pokud ano, držím vám klidné místo poblíž své luxusní vypolstrované cely. Mimochodem, kdože vlastně jsem?