MangaCZ Dnes je 16.7.2018, Registrovat...

Dragon Drive
21.07.2003 08:25  -  Série/Dragon Drive

Líbí se vám shounen anime? Máte rádi hodně akce a souboje hlavních hrdinů? Pak je tohle přesně pro vás. Ovšem to by bylo pro většinu zmlsaných otaku dost málo. Dragon Drive může ale nabídnout daleko více. Od naprosto geniálního designu postav přes docela dobrou hudbu a pěkný příběh až k fantastickým kresbám a animacím draků, jaké jste ještě nikdy neviděli.

Pokud vás zaujala alespoň jedna z těchto věcí, určitě se nebudete u Dragon Drive nudit. Dragon Drive je tak trošku směska středoškolské komedie, akčně-bojového shounen s prvky mecha a fantasy legendy.
Příběh začíná v pseudopřítomnosti u studenta střední školy, jménem Oozora Reigi. Je to líný kluk bez talentu, který nikdy nic nedokončil a v ničem nevyniká. Kdyby nebylo jeho kamarádky z dětství, Yukino Maiko, nejspíš by celé dny jen prospal a nikdy nikam nechodil. Yukino se snaží Reigiho povzbuzovat ve všem, co dělá, ovšem bezúspěšně. Až jednou, když pozve Reigiho na hru zvanou Dragon Drive, všechno se mění od základu a začíná předehra ke skutečnému příběhu.
Dragon Drive je hra, při které se hráči přenášejí do virtuálního světa, kde pak bojují s draky, které pro ně speciálně určí sám systém podle jejich vrozených vlastností. Jde vlastně o klasickou mlátičku, kde se snaží každý z hráčů přežít co nejdéle a zničit protihráče. Dragon Drive je seriál založený na karetní hře, kde se samozřejmě bojuje s draky. Ohniví draci v ní chrlí ohnivé plameny, ledoví ledové, draci používají různé ochrany a štíty, případně hráč může využít nějaké "boostovací" karty atp.
V první části seriálu (cca 6 dílů) se seznámíme s prvními hlavními postavami. Podle mě je Dragon Drive v jejich návrhu opravdu špičkový. Všechny postavy mají zajímavé a zábavné charaktery. Nemá smysl ale o nich psát, protože je jich opravdu hodně a mají opravdu rozdílné povahy a navíc bych musel maličko spoilerovat. Snad jen takový malý výčet: najdete tady neporaženého šampióna Dragon Drive, mladíka, který je naprosto perfektní ve všem (skoro), nevypočitatelnou dívku, která se chová, jak se jí zrovna zamane bez ohledu na ostatní (skoro), hrubiána, který se žene jen za svou pomstou, chlapce, který všechno bere jako počítačovou hru, kterou je třeba vyhrát, muže, který pro své cíle udělá cokoli, či muže s kodexem (i oblečením)středověkého fantasy rytíře a mnoho dalších.
Co je na Dragon Drive opravdu zajímavé, je velká spousta stylů, které se v něm objeví. Přestože je to docela dlouhý seriál (38 dílů), nejspíš v něm nenajdete téměř žádné vycpávkové díly. Sice jich pár je, ale opravdu jen pár. Dragon Drive začíná a prvních několik dílů i pokračuje jako klasické bojové anime, jako např. Angelic Layer, tedy souboje ve virtuální realitě. Ovšem brzy nastává první radikální změna - boje neubývá, ale v podstatě se všichni hrdinové přenášejí na Ri-kyuu, jakousi sesterskou Zemi (Země je japonsky Chikyuu), která je v čase asi středověkém. Ovšem daleko zajímavější na ní je, že zde žijí draci, kteří na Zemi byli pouze ve virtuální realitě.
Objevují se další a další hrdinové seriálu a zde se začíná odvíjet skutečný příběh, příběh boje temnoty a světla, ovšem postavený úplně jinak, než by člověk čekal, a možná že to až takový boj světla a temnoty zase není. Děj je docela zajímavý a myslím si, že není zdaleka tak jednoduchý, jak by se na první pohled mohlo zdát. Je bohatý na zvraty, takže je značně nepředvídatelný a na konci možná budete překvapeni něčím, co jste rozhodně nečekali.
Hudba a animace Dragon Drive je taková, jakou by si člověk od tohoto typu seriálu sliboval. Docela pěkný opening i ending, zajímavé je, že přes celých 38 dílů pouze jeden ending a 2 openingy, a to ještě oba jen s jednou písničkou, a hezká, nevtíravá hudba, která dobře podkresluje souboje a kritické okamžiky. Animátoři se zřejmě soustředili na soubojové scény, a proto v nich létají draci naanimovaní počítačem naprosto plynule, ovšem postavy kreslené ručně jsou trošičku trhané, ale to je od dob využívání počítačových animací častý rys bojových anime.
No a to nejlepší nakonec. Co uchvátí každého, kdo se na Dragon Drive podívá, jsou určitě draci. Draci všech možných tvarů a schopností, opravdu nádherně naanimovaní a nakreslení. Nebudu tu popisovat jednotlivé draky, protože to stejně nemá smysl, to se prostě musí vidět :)
Co říci na závěr? Když jsem si tohle anime začal pouštět, říkal jsem si, že na jeden příběh je 38 dílů opravdu trošku hodně a bez ohledu na preview jsem čekal, kdy se příběh zadrhne a začne stagnovat. Osobně si myslím, že tohle anime má jeden z nejlepších ucelených příběhů na tak velké množství dílů. Kupodivu se člověk nedočká dloooouhých zpětných sekvencí, které u takových seriálů bývají častým zvykem. Co ovšem příběhu notně pomáhá, jsou postavy, které jsou, jak už jsem řekl, velmi hezky a rozmanitě navržené. Rozhodně tohle anime doporučuji všem, kdo mají rádi akci a mecha souboje, ale myslím si, že si na Dragon Drivu najde něco každý.