MangaCZ Dnes je 20.6.2018, Registrovat...

FAKE
14.02.2003 01:15  -  Série/Fake

Být policistou v New York City není v žádném případě procházka růžovou zahradou a detektiv Dee Latener ze 27. okrsku by o tom mohl vyprávět nejlépe. Mizerný plat, protivný šéf, procento objasněných případů minimální - nemluvě o tom, že vám nějaký mladistvý drogový dealer může každou chvíli prohnat kulku hlavou.

Do šedi pracovního dne však přichází paprsek světla v podobě nového par?áka – detektiva Randyho Ryo MacLanea, který se dal k policii díky osobní tragédii (jeho rodiče byli zavražděni neznámými pachateli a mladý Ryo si dal za cíl vypátrat vrahy a předat je spravedlnosti). Na rozdíl od poněkud laxního a drzého Deeho je Ryo pečlivý, snaživý a předpisů dbalý (evidentně v sobě nezapře japonské předky), jde-li však do tuhého, není radno plést se mu do cesty – je nejlepším střelcem v okrsku. Kromě toho všeho je však i přitažlivý chlapec a takové má Dee Latener velmi, velmi rád…
Detektivní komedie FAKE se stala mezi fanoušky – či spíše fanynkami - yaoi malou legendou. Statisíce věrných čtenářek vydrželo čekat celých sedm booků ani ne tak proto, aby zjistily, kdo je vrahem Ryoových rodičů, jako spíše aby se dozvěděly, zda Dee nakonec získá objekt své touhy. A čekání to bylo skutečně dlouhé. Oba hlavní hrdinové museli ujít poměrně velký kus cesty – Ryo bojoval s vlastním strachem přiznat si svou skutečnou sexuální orientaci, zatímco lehkomyslný Dee musel dokázat, že mu jde skutečně o vztah na celý život. Deeho snahy byly rovněž značně narušovány Bikkym, sirotkem z newyorského ghetta, jehož se dobrosrdečný Ryo ujal. Malý neposlušný spratek s umaštěnou kšiltovkou si zřejmě z vděčnosti (a taky trochu ze žárlivosti), o kterou se ho nikdo neprosil, vytkl za cíl chránit Ryoovu čest za každou cenu (i když v OAV mu stačilo dát sto dolarů a byl klid... na chvíli).
Děj má však samozřejmě i další linie a tak se ani čtenáři, kterým nejde přímo o romantiku, nemusí nudit. Jednotlivé akty jsou dobře zvládnuté jak po příběhové, tak po výtvarné stránce. Na své si přijdou milovníci akce a humoru, kterým autorka Sanami Matoh rozhodně nešetří. Kromě Bikkyho přibývá postupem času mnoho dalších zajímavých vedlejších postav – Deeho mladší spolužák z policejní akademie J.J. Adams, šaramantní inspektor Ross Barclay, agentka FBI Diana Spacy, jeptiška Mary Rain, přímo zodpovědná za Deeho výchovu, Bikkyho kamarádka Carol a další. Každá z nich hraje důležitou roli v některém z aktů a některé (například všudypřítomný J.J. či Ross Barclay) se staly tak oblíbenými, až vznikly celé fankluby věnující se pouze jim samotným.
Jak už bylo zmíněno, kromě mangy existuje FAKE ještě v podobě jednoho OAV. Příběh zhruba postihuje dění aktu 5 z druhého booku, plus nějaké ty všeobecně vzdělávací flashbacky pro diváky, kteří se s FAKE nikdy předtím nesetkali. Osobně se domnívám, že na rozdíl od OAV Kizuny (které se s vlastní mangou nedá téměř srovnávat) je toto OAV velice povedené. Příběh je dobrý, animace příjemná a seiyuu odvádějí vynikající práci. Doporučeno jako kvalitní zábava i pro ty, kteří se jinak o daný žánr příliš nezajímají.