Recenze: Dragon Half
01.04.2002 05:30  -  Série/Dragon Half

Je to prosté, buďto se při sledování Dragon Halfu budete válet smíchy na zemi, nebo po několika minutách usoudíte, že je to největší hloupost, jakou jste kdy viděli.

K jakému táboru se přikloníte, závisí na tom, jaký máte vztah k absolutně ztřeštěným filmům jako Maska, Bláznivá střela nebo Poslední akční hrdina. Pokud jste z těchto a jim podobných titulů měli dojem, že jsou neskutečně stupidní, považujete je za ztrátu času a v blahé naději si říkáte, že horší už to být nemůže, tak se Dragon Halfu vyhněte. Rozhodně to totiž není věc pro vás a pouze by vás přesvědčil, že horší to být může.
Pro ostatní platí jediné: pořídit si Dragon Half a dát padesáti minutový trénink svojí bránici, který budete ještě dlouho rozdýchávat. V této ztřeštěné parodii na fantasy seriály a filmy, která si navíc bere na mušku snad všechno od Malé mořské víly až po mortal-combatové turnaje, totiž najdete jen málo míst na odpočinek. Pauzy mezi jednotlivými gagy jsou kratší než mezi kulkami vystřelenými z kulometu, a když už dojde na pár vážných momentů, působí i ty v daném kontextu přinejmenším absurdně. Celé to vypadá jako zhuštěný koktejl z nejšílenějších parodií od Mela Brookse (Space Balls, Mladý Frankenstein) nebo týmu Zucker - Abrahams - Zucker (Bláznivé střely, Žhavé výstřely), oslazený skeči bratří Marxových (Kachní polévka). To vše zasazeno do světa, kde jsou vedle rytířů, králů, draků a princezen ještě televize, letadla a populární zpěváci, a proti kterému vypadá ten, v němž pobíhají Bugs Bunny a spol., jako šedá realita. Aby toho nebylo málo, je tu ještě čistě japonský fenomén ‚super deformed'. Pokud jste doposud neposkvrněni mangou, může pro vás být docela šok, když se uprostřed dialogu postava zdeformuje v jistou vlastní karikaturu a začne mluvit šišlavě dětským hlasem. Je nutné dodat, že minimálně polovina Dragon Halfu je ve stylu ‚super deformed'. Zdá se vám, že toho je na vás trochu moc? Hledáte v tom všem jednotící prvek, pevný bod, o který se to všechno dá opřít? Asi si říkáte, že poslední záchranou bude dějová linie, příběh, zápletka, něco, co bude alespoň trochu dávat smysl. Kdepak, smůla, ani tudy cesta nevede. Dragon Half je zvláštní tím, že se jedná o seriál, který má pouze dva díly, dva z tradičních více než dvaceti. Základem pro jeho vznik byla třísvazková původní manga, ale celý projekt nebyl (zřejmě z finančních důvodů) nikdy dokončen a světlo světa spatřily pouze první dva díly. V těch je sice odhalena zápletka, ovšem je nám stejně k ničemu, když vše končí, sotva se příběh rozjede. Na druhou stranu ovšem v tomto anime není příběh to hlavní a skoro by se dalo říci, že pouze slouží jako kostra držící při sobě jednotlivé šílené vtipy. To ovšem seriálu nijak neubírá na celkových kvalitách. Je úplně jedno, o čem příběh Dragon Halfu je nebo měl být. Nezáleží dokonce ani na kvalitě animace, kresby nebo hudby. V Dragon Halfu jde hlavně o humor a toho si užijete ve dvou epizodách tolik jako snad v žádném celovečerním filmu.
Pokud jste se tedy rozhodli, že Dragon Half je dílko zrovna pro vás, dám vám malou radu. Najděte si vedle času na samotné sledování ještě nějakou chvíli navíc na odpočinek. Po té necelé hodině strávené s tímto anime vás totiž od neustálého smíchu bude bolet břicho a ve tváři budete mít na dlouho křečovitou grimasu.