Plamen odvahy
20.02.2002 05:30  -  Série/Rekkův plamen

Flame of Recca je dosti známý akční nebo možná lépe bojový seriál. Jeho fanoušci se zcela jistě rekrutují z těch lidí, kteří mají rádi bojová umění. Pro ostatní, obávám se, není dost zajímavý, přesto se vás v této recenzi Jonáš pokusí přesvědčit o jeho kvalitách a nalákat vás do podivuhodného světa potomka dávných ninjů v moderním Japonsku.

Klasická akční anime z reálného světa obohacená o některé magické prvky, jako například kouzelné předměty. Asi takhle bych v jedné větě charakterizoval žánr tohoto anime. Hlavním hrdinou je Hanabishi Recca, který je synem vůdce rodu ninjů nazývaného Hokage (Hoa-kah-gay). Tento rod se snaží uchránit svět před zlem a zabránit mu v získání mocných Zbraní živlů (Elementary Weapons). V kruté válce mezi ninji rod Hokabe vyhyne až na dvě osoby. Jednou z nich je právě narozený Recca, druhou je jeho matka (Kage Houshi), která ho pomocí magického rituálu přemístí v časoprostoru o 400 let do budoucnosti (tou je v podstatě naše současnost), a sama se tak stane nesmrtelnou. Již v této době ninjů je započat konflikt, který stojí na pozadí celého příběhu. Recca je totiž vyvolený Pán Plamenů (Master of Flames), umí z ruky vyvolat oheň. Jenže vůdce Hokage má ještě jednoho syna (nevlastního) o čtyři roky staršího, který také umí ovládat oheň, ale Pán Plamenů může být jen jeden. I tento druhý syn ve snaze zabít Reccu je stržen proudem a přenesen do budoucnosti a teprve tady začíná vlasní seriál.
Reccu zde nalezáme jako obyčejného studenta střední školy (High School). O tom, že umí ovládat oheň samozřejmě nic neví, to mu prozradí až jeho matka, která ve své nesmrtelnosti prožije oněch 400 let a opět svého syna najde. Recca ji nepoznává, ničemu z jejího vyprávění nevěří. Proto musí Kage probudit Recccův oheň. A to je vlastně obsahem první části příběhu. Poprvé se jí to podaří, když zaútočí na Yanagi, jeho princeznu (začal jí říkat Hime a stal se jejím ochráncem), se kterou se Recca seznámil v prvním díle, a která má záhadné léčitelské schopnosti. Matka ví, že Kurei, Reccův nevlastní bratr, je také někde tady, a že vzájemné setkání bratrů je nevyhnutelné. Postupně staví Reccovi do cesty nepřátele, aby jeho oheň zesílil. Výběr nepřátel se řídí ještě jedním záměrem. Matka se snaží po bok Reccy postavit skupinku věrných přátel, a tak se z původních nepřátel stávají ti nejoddanější přátelé.
Teprve až se na scéně objeví sám Kurei, Recca pochopí, že Kage není nepřítel a že celou dobu mluvila pravdu. A teprve v tento moment se rozbíhá opravdový zápas mezi bratry. Recca již má kolem sebe skupinku přátel (Ishijima Domon, Kirisawa Fuko, Mikagami Tokiya, Koganei Kaoru) ovládajících také nějaké Elementary Weapon (EW). Každému z nich je vlastní osobitý způsob boje. Domon je ohromný postavou a má strašnou sílu a jeho Elementary Weapon Saturn's Ring (Saturnův prsten) mu propůjčuje nadlidskou sílu (ne že by ji do té doby neměl ^_^). Fuko (zná se s Reccou z dětství, vždy chtěla být jeho princeznou) je pěkná, mrštná a s pomocí EW Fujin, the God of Wind (Fujin, bůh větru), ovládá vítr. Tokiya je velmi rychlý a mistrně ovládá svou EW vodní meč Ensui. Kogenai je malý kluk, mistr se svou EW Kougan Anki, která má pět forem, a tedy i Kogenai může volit několik způsobů boje. Obsahem dalšího příběhu jsou pouze souboje. Skupinka prochází turnajem, ve kterém se jí postaví mnoho velmi nebezpečných a záhadných nepřátel, aby se pak ve aby se pak ve „final battle“ mohl setkat Recca se svým bratrem Kureiem. Jak dopadne jejich vzájemný souboj zde schválně neprozradím. Během turnaje je sledována ještě jedna důležitá skutečnost a tou je rozvíjení Reccovy schopnosti ovládat oheň. Ten se každým dalším soubojem stává silnější a silnější.
Před samotným závěrem vám představím některé ze záporných postav spolu s jejich zvláštnostmi. O nejdůležitější (Kurei) jsem se již zmínil, proto přejdu rovnou k Nagai Mokuren, což je šílený vědec. Jeho zálibou je zabíjení a mučení žen. Katashiro Reiran je dívka panenek, umí loutky ovládat a stále je doprovázena panenkou jménem Primela (je otázkou, která z nich je skutečnější, a která z nich je opravdovou loutkou). Jako poslední je to Kureiův osobní strážce Sekioh , který dokáže ovládat kámen. Původně to byl vrah, který seděl 200 let ve vězení, než ho Kurei osvobodil.
Seriál má jak své klady, tak své zápory. Ke kladům bych připsal kresbu, která by i na film byla vynikajicí. Dalším kladem je stálé napětí (jež vám nedovolí vstát z křesla), které je udržováno i tím, že souboje jsou přerušovány koncem dílu. Většina soubojů je tak roztržena na dva díly. Jeden souboj je rozebrán dokonce tak detailně, že zabral celého půldruhého dílu, tedy asi půl hodiny. A dalším kladem je množství a originalita nepřátel v aréně (podobně jako Street Fighter). Jediným záporem, na který jsem dokázal přijít, je snad až příliš ochuzený děj. Přece jenom někoho nemusí bavit dívat se celý den na zápasy v aréně, i když je to mistrně provedeno a nakresleno. (Ale jak by řekl ředitel Železný, přepněte na jiný kanál. ^_^)
Flame of Recca obsahuje vše, co správné japonské anime obsahovat má. Kromě kresby, mladých děvčat v krátkých sukénkách, také přehnaně ztvárněné citové scény (co hrdinové nepřemohou vlastní silou či schopnostmi, překonají svým citovým zaujetím), japonský perverzní humor, super siláky a super zbraně včetně všem známé Ultimate Weapon. Vřele tento seriál všem doporučuji. I když se někomu může zdát čas strávený nad pouhým sledováním bojů ztracený, tak Recca vám to určitě vyvrátí, a já vám zaručuji, že se budete skvěle bavit. Alespoň uvidíte, co všechno se dá přežít!!!