Digimon rozhodně NENÍ Pokémon ^_^
28.11.2001 20:00  -  Série/Pokémon

Recenze prvního sešitu nové comicsové série od Egmontu.
Cena: 49,-
Počet stran: 52 (včetně obálky)

Dostal se mi do spárů první sešit nové comicsové série Digimon, a tady máte mé první dojmy. Tak předně se nedá říct, že se jedná o mangu. Sešit obsahuje dva příběhy. Docela by mě zajímalo, kdo je pan Darkhorse Comics, který k nim napsal scénář ^_^. Kresebně je pod prvním podepsán Daniel Hior a Andy Kuhn pod druhým. Myslím, že je každému nad slunce jasné, že se nejedná o japonská jména ^_^. Nicméně se oba autoři snaží udržet jakés takés zdání mangy, což se odráží především v kresbě postav (které stejně zkopírovali z japonského seriálu ^_^), méně již v samotné kresbě a stavbě comicsu. Na velké, atmosférické panely nenarazíte, na oblíbené kapičky či křížky také ne. Alespoň že si někdo občas vzpomenul na takovou věc jako jsou speedliny, ale to prostě nestačí. A samozřejmě že je celý v barvě.
Příběh sám je pak mírně zmatený, ale v zásadě prostý. Na začátku se parta kluků a holek přenese "někam", kde je čekají jejich Digimoni, kteří znají jejich jména a umějí (narozdíl od Pokémonů) mluvit lidskou řečí. Poté následuje začátek prozkoumávání nového světa, střety a souboje s podivnými zvířaty a podobně. Celý comics je koncipován pro nejmladší čtenáře (kteří již dovedou sami číst), a proto od něj nemůžete očekávat žádnou hloubku ani originálnost (což vlastně vylučuje již fakt, že se jedná o plagiát Pokémonů).
Kapitola sama pro sebe je překlad. Je jedním slovem děsný. Nedělám si iluze o kvalitě dialogů v originále, ale překlad je plný amerikanismů a nejlepší způsob, jak některým větám porozumět, je přeložit si je zpět do angličtiny a znovu do češtiny ^_^. Obzvláště na překladech útoků je vidět, že se s nimi ale vůbec nikdo nepáral. Nikdo mi nevymluví, že "Digitální š?ouch" v originále nebyl "Digi punch" ^_^.
Zhodnotil bych to tak, že pokud máte doma děcko kolem sedmi let věku, klidně mu Digimony můžete koupit. Jsou naprosto nezávadní, co se obsahové stránky týče. (A z mého pohledu. Odpůrci Pokémonů by mě roznesli na kopytech ^_^) Pro dospělejšího člověka je to už jen zajímavá ukázka americké "mangy", pokud se zajímá o comics, jinak si nedovedu představit, proč by to někdo četl.
Riko